Monday, May 5, 2008

WIRA CE 2004



ekzos baru dan muncung nye heheheheh




Emm semalam lps balik dari sukan sekolah Aqilah, kami pun terus lah pegi kedai kete kat USJ20 tu sbb nak servis kete...sib baik kete tak byk so kejap aje...lah...apalagi kami tgk jam awal lg baru dlm kul 11 lebih gitu so terus le p ronda2 kat puchong tengok kedai ekzos dan aksesori keta ( dah lama beno nya nak tuko ekzos tu tp bukan nak tuko jadi kete sport ygt ekzos cam kapal terbang nak meletup tu sorryyyyy tak minat memekak jek hehehehehe) .

Aku ni bukan le sesaje nak tuko ekzos tu tp sebabnya ri tu ekzos tu dah patah....pahtu p welding tp still ada bunyik yg tak sedap di dengo cam bising2 dan kdg2 mencicit2 bunyiknye rimas aku wehhh...so mang nak tuko....alih2 p satu kedai kat puchong ni tanya punye tanya...dpt le...rega yg dlm bajet...so tuko baru punye....hehe pahtu modify sikit die nye hujung tu kasi cam sporty sikit hehehe....(cam suami ambo tu dok minat....hehee)...setel bab ekzos....so...destinasi seterusnye masih disekitar puchong...tp kedai pak lang ahahahhaa nak carik ikan utk stok masak....sekali on d way nak ke pak lang tu ternampak le plak kedai aksesori kete(aku lupa plak apa namanya tp yg pasti bukan brothers le hehee) ...aku nak wat no plet baruuuu sbb yg ada tu dah pecah2....hehhee...tgh2 dok pilih2 papan plet no tu tibe2 kite org nampak wiper silikon pehhh lama dah nak tuko...hehe apalagi tuko wiper silikon sekali ler...kah kah kah kah cam belanja sakan la utk cik wira kite...tu....anyway takpe lah mang aku ada bajet utk kete tu pun

lagi pun dah masuk tahun ke-5 so apasalahnya aku buat 'penjenamaan semula' kahkahkahkah takde aaa....nak bagi rupa dia nampak berseri skek lps 4thn....hehehe kite manusia pun nak gak jaga badan jaga muka kete pun gitu gak..hari2 dok pakai dia....ada RM lebeh sikit apa salah....buat apa yg patut asalkan tak membazir kan?

aku ni beno nya bukan suka nak modify2 kete over2 sampai jadi cam apa...sbb pd aku aku nye prinsip kete kuar dr kilang tu dah 'ready to use' dah standard ikut piawai yang ditetapkan...so buat apa lah kita nak over2 tuko body kit la , tuko ekzos la apa la...ishk mengarut sume tu...(tp pd yg minat terpulanglah kan?) setakat sikit2 benda yg penting takpa...cam wiper penting sbbnya kalu wiper sewel time ujan lebat nak plak malam...mampus tak nampak apa kan?












No comments: