Monday, May 5, 2008

Ayah dan Ibu

Ayah, Aqilah dan Mek......

Ayah dan ibu...ayah dan ibu....itulah permulaan kami...

Dapat melihat bulan dan matahari...

Ayah dan ibu..ayah dan ibu...wali-wali keramat...

Pada mereka kita beri hormat....


Tiap kali dengar lagu ni..pasti aku menangis....sgt terkesan liriknya...pada aku..betapa mulia nya insan bergelar ayah dan ibu.....aku sayang semua ayah2 dan ibu2 aku...aku bertuah sebab ada 2 ibu sorang aku panggil MA yang melahirkan aku kedunia...dan sorang lagi yg aku panggil MEK insan yg menjaga dan mengasuh serta mendidik aku....dari usia 27 hari sehinggalah aku mampu berdikari...kasih sayangnya melimpah ruah kepada aku...


Aku juga ada 2 ayah...sorang aku panggil ABAH insan yang kerana ujudnya dia aku dilahirkan kedunia...dan sorang lagi mesra ku panggil AYAH....lelaki yg aku sanjung sepanjang hayatku....yang tidak pernah menjentik aku...yang memanjakan aku yang melindungi aku sepanjang hayatku....yg menyekolahkan aku.....sehinggalah aku menjadi diriku seperti hari ini...


Terima kasih MA dan ABAH kerana cinta mu aku lahir ke dunia


Terima kasih MEK dan AYAH kerana kasih sayang melimpah ruah dan perlindungan mu aku terdidik menjadi insan....


Ya Allah semoga KAU yg maha kuasa sentiasa meletakkan insan2 yang aku kasihi ini dalam rahmat dan perlindungan serta kasih sayangMu...ya Allah...amin...


No comments: