Monday, May 19, 2008

Hati Emas

Tajuk kat atas tu sebenarnya adalah salah satu tajuk lagu2 M.Nasir yang menjadi kesukaan aku...bukan setakat melodi nya tp juga lirik nya yg begitu mengesankan sekiranya dihayati...
Agak lama jugak aku tak dgr CD lagu2 beliau...cuma last thursday sebelum pegi keje aku berkesempatan dgr...and of course lah lagu Hati Emas is one of it...

Antara part yang paling best liriknya...

"Mungkin kah dikau miliki...hati emas murni suci...
Ingin ku menjadi sahabatmu...hingga akhir hayat nanti..."


saat itu terkenang aku kepada sahabat2 yg sangat aku kagumi kemurnian peribadi dan ketabahan mereka menjalani hidup...dan atas kemuliaan budi mereka kerana sentiasa menjadi sahabat aku dalam keadaan suka dan duka...jatuh dan bangun nya aku dalam melayari kehidupan....lagu hati emas dan liriknya...aku dedikasi khusus buat sahabat istimewa seperti...Kak Anom (Mahanom Mohamad), Cikgu Zie (Rozita Mohamed) Jai ( Zainab Salleh) , Salmi dan Yinn...

..kalian takkan aku lupakan...segala memori indah kite masa kat Itm dungun sehinggalah masa duduk sama2 kat kelana jaya dari ss4b , ss5d sehinggalah sekarang kite semua terpisah kerana tuntutan tanggungjawab dan kehidupan....

K.Anom/Zie/Jai/Salmi....masih segar dlm ingatan...5thn lps masa aku dlm keadaan yg sgt2 memerlukan pertolongan dan sokongan moral dr keluarga dan kawan2...kerana masalah peribadi korang menerima aku dgn tgn terbuka...tidak pernah sekali korang mengungkit kesilapan/kejatuhan/kekalahan/kegagalan aku...waktu itu...malahan pandangan mata korang, sokongan moral korang, kata2 korang tetap sama seperti sebelum itu....tidak ada sekelumit prejudis...pun terhadap aku...semoga Allah sahajalah yg membalas kebaikan dan kemuliaan budi yg korang hulurkan...

dgn...sokongan dan penerimaan kalian...aku diberikan keizinan oleh Allah taala untuk bangkit menebus semua kekalahan, kesalahan dan seterusnya tegar mengharungi kehidupan sehinggalah aku menjadi seperti hari ini..syukur Alhamdulillah...kepada Allah atas izinnya...mengurniakan aku sahabat2 berhati emas seperti mereka...

kadangkala aku rindu saat2 manis kita sewaktu idup bersama satu bumbung...tp apakan daya perjalanan hidup kita..perlu diteruskan...mengikut...ketentuanNya...walaupun terpisah...tp sesungguhnya kalian tetap dlm ingatan..selama2nya....ingin kuucapkan dari hatiku...Terima Kasih...sahabat.,.

Kak Anom - 'kakak' yg sgt istimewa....hehe rindu dgn nasi dagangnya...apa saje yg dia masak...sume nya sedap hahahaha...kalu k.nom masak...kenyang pun boleh makan lagi....Kak Anom skang....bergembira..kat Kuala T'ganu dok dengan mak..best..hari2 boleh tgk muke mak dia hehe

Zie - kite org paling byk jadi rakan borak, kalu dok 2 org mcm2 kite org borak...apa2 aje boleh jadi topik hahaha....minat kalut....sikit2 terkejut..hehehe kalau tgk tv dgn dia....siapla...kalu ada adegan terkejut...mang naya lee hehee .. now Zie mengajar kat Bentong....

Jai - jai tak byk ckp....hehe tp dia ni pun pandai masak..hahaha...tp jarang masak..sbb knom selalu masak...tp aku suke giler..kalu dia masak laksa johor hahahahaha... Jai skang kat Klia...dok kat kota warisan...

Salmi - che mi kite ni skang tgh pregnant 6 mths...happy sgt la mom to be tu ehehe...tumpang gembira utk dia....hehe dia ni minah selambaaa je hehee kuat tido gak...tp....dgn dia mudah...ajak la g mana..atau buat ape...sure ok nye heheheh

Yinn - aku kagum dgn semangat minah ni sorang hehee....especially dlm menjalani dugaan dan cabaran idup...jadi sahabat dia adalah satu penghormatan aku rasakan...sbb...dia memang betul sahabat sejati hehee...kami sama2 belajo kat dungun , lps tu amek 1st degree kat Utm...now die plan nak go for master plak...besttttttttttttttt


to all my special fren...i miss u so much..you all memang sahabat...sejati...Thank You!
Semoga Allah merahmati kalian dunia dan akhirat! Amin...

No comments: