Thursday, July 24, 2008

ayah kite..ibu kite..

ayah kite..ibu kite...2 insan yg takkan ada ganti nya walau dicari ke hujung dunia sekali pun..
weekend ari tu aku balik kb menjenguk bonda yg dlm keadaan tidak sehat....hati bagai dicarik2 melihat keadaannya yg letih dan lesu...dan menahan kesakitan....

tak sampai ati rasanya melihat...dia dlm keadaan mcm tu...mujur..ayah sentiasa disisi menemani...itulah nilai kasih seorang suami...kepada isteri...syukur alhamdulillah ayah dikurniakan kesihatan yg baik....disaat bonda dlm keadaan tidak sehat...

aku ambik el 2 hari isnin dan selasa...aku layan makan minum kedua2 nya setakat termampu...apakan daya...ptg selasa aku terpaksa bergegas balik ke kl...mujur jugak naik flight...45minit saja dr kb ke kl...kalau drive...pengsan....
berat hati meninggal kedua2nya dlm keadaan mcm tu...tp apakan daya tuntutan t/jwb ada dikiri dan kanan bahu aku....insyaAllah aku sentiasa mendoakan agar bonda sehat kembali..

insyaAllah ahad pg aku balik lg jenguk...bonda..nampaknya aku akan berulang alik dr kl ke kb mcm naik bas feeder lrt tu...buat sementara waktu takpelah...janji...dpt aku jenguk kedua2nya sekerap mungkin..dan semampu mungkin...

ya Allah aku berdoa...semoga dipanjangkan umur keduanya...supaya aku diberi sebanyak masa utk berbuat bakti ...kepada kedua2nya...amin amin...insyaAllah..

No comments: